dimarts, 9 de juny del 2020

Endevinallles

Bon dia,

avui treballarem la comprensio lectora a partir d'endevinalles. Si voleu les podeu copiar a la llibreta (no cal que les copieu totes).

1.  És petit, petit,
              no té cap moneda          
i diu que és ric, ric.

2. No tinc potes i em bellugo
respiro i no tinc pulmons
passo la vida fent voltes          
amb un vestit de color.

3.  Em fan a terra
i serveixo en el mar
                quan sóc a l' aigua,                
com en sé de nadar!

4. Quin és l' animal tibat
que porta una serra al cap? 
 
5. No té cames i camina, va amb càrrega dia i nit,
no és cap bou i porta banyes,     
ni és avella ni és cabrit.

6. Encara que no sóc peix
dins de l' aigua sempre estic
i cantant estic contenta
així que arriba la nit.

7.   Tinc cap, però no tinc peus
i fuges així que em veus ... 
 
8. Més de cent per un camí,
 no fan pols ni remolí.  

9. Té potes i no és mou
aguanta per molt pes que tingui
cada dia la fem servir
pero no ens l'emportem a dormir.

10.  Pel que porta molta pressa
m' obro i tanco i dono pas.
Com que ja t' he dit
qui puc ser,
cree que m' endevinaràs.



Podeu trobar aquestes endevinalles i moltes més a  http://www.xtec.cat/~scervell/reculls/endevinalles.htm



Solucions:
1. El grill              2. El peix             3.  El vaixell               4. El gall             5. El cargol
6. La granota        7. La serp             8. La formiga             9. La taula           10. La porta

Fins demà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Presoners a l'edat de la pedra: últims capítols

Bon dia, aquí us deixo els últims capítols del llibre Presoners a l'edat de la pedra.    ...