Bon dia,
avui toca fer problemes.
1. A casa tinc 13 llibres i per Sant Jordi me'n regalen 2 més. Quants llibres tindré en total?
2. Per postres mengem maduixes. Si jo en menjo 4, la mare 5 i el pare 7. Quantes maduixes haurem menjat en total?
3. Si a casa teníem 19 maduixes, quantes ens en queden?
4. Vaig a esmorzar a la fleca i em val 3 euros. Si pago amb un bitllet de 5, quants diners em tornaran?
5. Per Sant Jordi regalaré dos roses a la meva mare, una a la meva germana i 3 a la meva àvia. Quantes roses hauré de comprar en total?
6. A la nevera hi ha 9 hamgurgueses. Si en mengem 5 per sopar, quantes hamburgueses ens quedaran?
7. Estic llegint un conte que té 25 pàgines. Si ja n'he llegit 13, quantes pàgines em queden per llegir?
8. Al galliner hi ha 17 gallines, però ens hem deixat la porta oberta i se n'han escapat 5. Quantes gallines queden al galliner?
9. Quantes potes tenen 2 cavalls?
10. Vaig a jugar a tennis i porto 6 pilotes, però mentre juguem en perdem 3. Quantes pilotes ens queden?
Si voleu fer més problemes en podeu fer al següent jclic https://clic.xtec.cat/projects/quinzet/jclic.js/index.html
Fins demà
En aquest blog s'aniran penjant tasques diàries per tal que els i les alumnes puguin anar treballant des de casa aquests dies.
dimarts, 21 d’abril del 2020
dilluns, 20 d’abril del 2020
Comprensió lectora: El temps
Bon dia,
avui us proposo diferents activitats de comprensió lectora relacionades amb els temps.
En la primera activitat heu d'analitzar aquesta gràfica i contestar les preguntes.
En aquesta gràfica podeu veure el temps i les temperatures de Vilafant durant el mes de març.
1. Quina ha estat la temperatura més baixa del mes de març? I la més alta?
2. Quants dies ha plogut?
3. Quina temperatura va fer el dia 21?
4. Omple la següent taula comptant els dies que va fer cada temperatura. (Vigileu que surten el dia 1, 2, 3 i 4 d'abril que no han de ser a la gràfica). Quan tingueu la temperatura feta feu una gràfica de barres on es pugui veure la informació de la taula. La podeu fer amb ordinador o a mà. A sota la podeu veure començada a fer per tenir un model.
1. Quina temperatura fa a l'Escala? És la mateixa que a Llançà i a Roses?
2. Quin temps fa? A tots tres pobles fa el mateix?
Aquí a sota podeu veure la previsió de temps per als següents dies per a l'Escala, Roses i Llançà. Mireu la predicció i contesteu les preguntes:
Fins demà
avui us proposo diferents activitats de comprensió lectora relacionades amb els temps.
En la primera activitat heu d'analitzar aquesta gràfica i contestar les preguntes.
En aquesta gràfica podeu veure el temps i les temperatures de Vilafant durant el mes de març.
Imatge extreta de https://weather.com/ca-ES/temps/mensual/l/Vilafant+Girona+Province?canonicalCityId=5e7a7ee7f212fcb2b304b433440c19c7283554c39d86cccc1a7f48fb40529fb1
1. Quina ha estat la temperatura més baixa del mes de març? I la més alta?
2. Quants dies ha plogut?
3. Quina temperatura va fer el dia 21?
4. Omple la següent taula comptant els dies que va fer cada temperatura. (Vigileu que surten el dia 1, 2, 3 i 4 d'abril que no han de ser a la gràfica). Quan tingueu la temperatura feta feu una gràfica de barres on es pugui veure la informació de la taula. La podeu fer amb ordinador o a mà. A sota la podeu veure començada a fer per tenir un model.
- Si voleu podeu buscar la taula de temperatures del vostre poble en els següents enllaços:
2. Quin temps fa? A tots tres pobles fa el mateix?
Aquí a sota podeu veure la previsió de temps per als següents dies per a l'Escala, Roses i Llançà. Mireu la predicció i contesteu les preguntes:
Imatges extretes https://weather.com/ca-ES/temps/avui/ /a84523fe8a1fe7b7cdbe1428c2d01b6e826a6b890884e28b7c11941b34fddc86
1. Quin temps farà avui durant tot el dia?
2. Quin és el dia que la temperatura serà més baixa? I més alta?
3. Quina és la predicció fins el dimecres?
- A partir d'avui si voleu podeu mirar cada matí la temperatura del vostre poble i el temps que fa i anotar-lo per poder fer una gràfica a final de mes.
Fins demà
divendres, 17 d’abril del 2020
Feines extres pel cap de setmana
Bon dia,
el primer exercici serà que compteu les flors que hi ha ha cada imatge i que després, fent servir la calculadora sumeu les flors que hi ha de cada tipus (calèndula (taronges) i búgula (liles)).
Aquí teniu 2 exercicis per fer online per treballar la numeració.
https://www.blinklearning.com/Cursos/c114981_c7744251__Del_30_al_39.php
https://www.blinklearning.com/Cursos/c114981_c7744261__Del_40_al_49.php
El següent exercici serà fer el dictat del següent enllaç: https://www.blinklearning.com/Cursos/c114963_c1362759__Dictat.php
Per últim, aquí teniu els dibuixos que han fet la Gina, en Jan i en Martí per tal que en feu una frase.
Bon cap de setmana.
el primer exercici serà que compteu les flors que hi ha ha cada imatge i que després, fent servir la calculadora sumeu les flors que hi ha de cada tipus (calèndula (taronges) i búgula (liles)).
Aquí teniu 2 exercicis per fer online per treballar la numeració.
https://www.blinklearning.com/Cursos/c114981_c7744251__Del_30_al_39.php
https://www.blinklearning.com/Cursos/c114981_c7744261__Del_40_al_49.php
El següent exercici serà fer el dictat del següent enllaç: https://www.blinklearning.com/Cursos/c114963_c1362759__Dictat.php
Per últim, aquí teniu els dibuixos que han fet la Gina, en Jan i en Martí per tal que en feu una frase.
Bon cap de setmana.
Misteri de l'escola. Capítol 7
Bon dia,
aquí teniu el capítol 7 del Misteri de l'escola. Esperem que us agradi.
************************************************************
CAPÍTOL 7: «LA LOLA I EL ROBERT»
MENTRE ELS NOIS I NOIES JUGAVEN AL SEU PRAT,
A LA CLASSE TOTS ELS ADULTS ESTAVEN BEN PREOCUPATS.
QUAN VAN DESAPARÈIXER TOTS, L’ÀUREA I LA
MARIA VAN VOLER SEGUIR-LOS PERÒ, QUAN HO VAN INTENTAR ... NO VA PASSAR RES!
PRIMER UNA I DESPRÉS L’ALTRA, VAN XOCAR AMB EL CAP A LA PARET! DESPRÉS HO VAN
INTENTAR AMB LA MÀ, AMB EL PEU I RES. NO PODIEN TRAVESSAR LA PARET!
COSA NORMAL, PER UNA ALTRA BANDA, NO? LES
PARETS NO ES PODEN TRAVESSAR ... O SÍ? JA NINGÚ SABIA RES.
AL MIGDIA VA ARRIBAR LA LOLA AMB UN ALTRE
JOVE. SENSE QUASI DIR RES A CAP PERSONA, TOTS DOS ES VAN DIRIGIR RÀPID CAP A LA
PARET ON ES VEIA LA TACA QUE JA COBRIA QUASI TOTA LA PISSARRA.
_MAI HAVIA VIST RES SEMBLANT! _VA DIR LA LOLA
DESPRÉS D’ESTUDIAR UNA ESTONA EL QUE TENIA DAVANT.
El SEU ACOMPANYANT VA AFIRMAR QUE TAMPOC.
TOTS DOS, AMB ULLERES DE SEGURETAT, GUANTS I UNA MÀSCARA, VAN FER DIFERENTS
PROVES.
_EXTRAORDINARI! _VA DIR EL JOVE, A QUI LA
LOLA VA PRESENTAR COM ROBERT.
_SÍ! ÉS UNA EXPERIÈNCIA ÚNICA_VA DIR LA LOLA.
_AQUÍ ABANS ELS NENS HAVIEN PARLAT D’UN FORAT
NEGRE. QUÈ OPINES?
_NO CREC, PERÒ NO PODEM DESCARTAR RES _VA DIR
LA LOLA.
_ÉS QUE SI FOS AIXÒ, HAURÍEM DE PODER PASSAR
NOSALTRES TAMBÉ.
_I NO PODEU, NO? _VA PREGUNTAR L’ÀUREA.
_BÉ, NO HO HE PROVAT _VA RESPONDRE LA LOLA.
I A CONTINUACIÓ, DAVANT LA SORPRESA DE TOTS I
SENSE QUE ELLA MATEIXA S’HO POGUÉS EXPLICAR, VA ESTIRAR LA MÀ I ... VA
DESAPARÈIXER!
EL SEU COMPANY, AMB ELS ULLS BEN OBERTS, LA
VA IMITAR I TAMBÉ VA VEURE COM LI
DESPAREIXIA LA MÀ.
_QUÈ FEM? _LI VA DEMANAR A LA LOLA.
_ANEM! _VA RESPONDRE ELLA.
I TOTS DOS, AGAFATS DE LA MÀ, ES VAN ESFUMAR
DEIXANT A TOTS BOCABADATS.
LLAVORS, LA LOLA VA TORNAR A TREURE EL CAP A
LA CLASSE.
_US TORNAREM A TOTS ELS NENS I NENES_VA DIR,
PICANT L’ULLET ABANS DE TORNAR A ON FOS QUE ESTIGUESSIN EN AQUELL MOMENT.
************************************************************
Trobar les diferències
Bon dia,
avui us proposo trobar les diferències entre les imatges. Heu de fer una frase de cada diferència.
avui us proposo trobar les diferències entre les imatges. Heu de fer una frase de cada diferència.
___________________________________________________________________________
dijous, 16 d’abril del 2020
Escriptura. Trinomis fantàstics
Bon dia,
avui haureu de fer frases amb els dibuixos de sota. En la mateixa frase han de sortir el nom de les 3 coses o personatges que hi ha dibuixats.
Ara, si us ve de gust, podeu fer vosaltres 3 dibuixos per tal que els vostres companys i les vostres companyes hagin d'escriure una frase.
Fins demà
avui haureu de fer frases amb els dibuixos de sota. En la mateixa frase han de sortir el nom de les 3 coses o personatges que hi ha dibuixats.
1.
2.
3.
4.
5.
Material creat per Maribel Martínez Camacho y Ginés Ciudad-Real amb imatges de FOCACLIPART.
Ara, si us ve de gust, podeu fer vosaltres 3 dibuixos per tal que els vostres companys i les vostres companyes hagin d'escriure una frase.
Fins demà
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Presoners a l'edat de la pedra: últims capítols
Bon dia, aquí us deixo els últims capítols del llibre Presoners a l'edat de la pedra. ...

-
Bon dia, avui us proposo fer els següents mots encreuats. Imatge extreta de https://agora.xtec.cat/ceipelsraiers/primaria/cicle-mit...
-
Bon dia, aquí us deixo els últims capítols del llibre Presoners a l'edat de la pedra. ...
-
Bon dia, avui us proposo que compteu les diferents figures geomètriques ens els següents dibuixos. Després, si voleu podeu probar de dibui...